niedziela, 15 kwietnia 2012

Zmiana banku - co wybrałem?

Jako że mój rachunek ROR nie bardzo mnie zadowalał i zniesiono oferty antybelkowe postanowiłem zmienić swój bank w którym posiadam konto od 16 roku życia (BPH) i założyć RORa w innym, zaś pieniądze jakie mam, ulokować w jeszcze innym. O tym zaraz.

Czemu rezygnuję:
1. Jest stosunkowo mało placówek co niby rekompensowała  sieć Euronet ale w nowym banku i tak jest lepiej.
2. Oferty lokat są dużo niższe niż u konkurencji.
3. Opłaty za RORa absolutnie niekorzystne. Obowiązkowe 2,5 PLN i jeśli nie wykonamy 4(!) transakcji kartą dochodzi do tego jeszcze 3 PLN, rzadko płacę kartą i daje to razem 5,5 PLN co stanowiło ponad 20% przychodów z konta oszczędnościowego...

Kryteria nowego wyboru: 

1. W pełni darmowy ROR.
2. Korzystne oprocentowanie lokaty i brak dodatkowych kosztów.  



Co wybrałem?

Na wstępie polecam przegląd najkorzystniejszych lokat na dany rok/miesiąc. Na pewno ułatwia to szukanie korzystnej oferty. Trzeba jednak sprawdzić na stronie banku czy nic się nie zmieniło.

Na rachunek ROR wybrałem konto w banku BZ WBK - konto <30. Dostaję kartę zbliżeniową i żeby konto było w pełni darmowe raz w miesiącu muszę jej użyć kupując cokolwiek. Oczywiście jest pewien haczyk, konto jest w pełni darmowe (bez przychodów) do 26 roku życia. Jako że mam 22 lata na razie się tym nie przejmuję ;-) Dużo placówek i bankomatów, wszystko czego potrzebuje za darmo przez internet, karta zbliżeniowa na pewno wygodny gadżet. Poszedłem do banku, miła obsługa, minimum formalności i gotowe. Czekam na list z kartą. 

Co do ulokowania swojej skromnej sumy będzie to raczej Meritum Bank wraz z RORem ale już bez karty - tylko dostęp do internetu (brak kosztów).  Po co mi drugi ROR? Dla osób zakładających konto dostępna jest jednorazowa lokata 8,5 % na 3 miesiące (do 5tyś PLN) lub 7 % (do 10tyś) i z tego bym skorzystał a nic mnie to nie kosztuje. Poza tym po wykorzystaniu tej promocji jest do dyspozycji roczna lokata oprocentowana 6,2 % choć będąc w oddziale pani powiedziała mi że wchodzi lokata na 6,5 % na 9 miesięcy. I na takowej złożyłbym swoje środki. Jeszcze tego nie załatwiłem, wszystko wykonuje się drogą online lub składa wniosek. Niestety u mnie w mieście jest oddział Meritum bezgotówkowy i nie można wpłacać gotówki więc tak czy inaczej pieniądze muszę przelać. 


Co do szukania to najłatwiejsza zasada moim zdaniem jest taka - znajdź najlepszą ofertę porównując z innymi (biorąc pod uwagę potrzeby) i z niej skorzystaj! Nie przyzwyczajałbym się do konkretnego banku. Ja źle zrobiłem że trzymałem się cały czas tego samego banku ale wreszcie to zmieniłem. Jak nie potrafią zatrzymać klienta dobrymi ofertami to trudno - pa pa ;-)

1 komentarz:

  1. Jeśli chodzi o lokatę to padło na Kredyt Bank, 6,5% na pół roku. Potem się zobaczy :)

    OdpowiedzUsuń