piątek, 29 marca 2013

Bezprzewodowa klawiatura i mysz. Microsoft Desktop 800

Ostatnio stanąłem przed wyborem kupna klawiatury i myszki bezprzewodowej. Mój czas spędzany przed komputerem wygląda w taki sposób że bezprzewodowy zestaw to bardzo, ale to bardzo komfortowe rozwiązanie. Jaki zestaw wybrałem?

Ogólnie postanowiłem nie zagłębiać się w analizie rynku (całego). Miałem proste kryteria i wnioski z poprzednich zakupów.

Wcześniejsze wnioski były takie żeby przesadnie nie oszczędzać i celować w firmy z dobrą opinią jeśli chodzi o te produkty. Ogólnie to w tańszych zestawach najwięcej problemów było z myszkami. To chyba ich słaby punkt. Posiadałem zestaw Labtec'a i po jakimś czasie wysiadł. Poza tym miał duży czujnik który mi nie odpowiadał. Potem zestaw Trust i tutaj mimo fajnej ergonomii myszki też zaczęła szwankować. Tyle o ile starałem się ją podreperować ale w końcu skończyło się na myszce kablowej i przedłużeniem USB. Zestaw Trust jeszcze działa, łącznie z myszką jednak pewne detale mnie odstraszają, np. scroll (pokrętło) w myszce nie spełnia swojej roli i to już jest irytujące. Klawisze funkcyjne są po bokach, łatwo je wcisnąć przez przypadek i np. włączyć stan uśpienia.

A może taką myszkę?
No a jakie były te kryteria?

-zestaw do 100zł (z ewentualnym hakiem na niewiele droższy ale znacząco lepszy produkt)
-odbiornik USB, najlepiej taki mini
-jedna z wiodących firm (A4Tech, Logitech, Microsoft)
-brak klawiszy funkcyjnych po bokach
-klawiatura numeryczna
-estetyka

Co wybrałem?

Zacznijmy od tego że po przeanalizowaniu tego co mam do wyboru w tym przedziale cenowym padło na jeden model z każdej firmy. Na wstępie odpadł zestaw A4Tech ponieważ zbierał dużo negatywnych opinii. Wolałem sobie odpuścić. Aby wybrać z dwóch pozostałych wybrałem się do sklepu aby obmacać oba zestawy: Microsoft Desktop 800 i Logitech Wireless Desktop MK220.

Po obmacaniu wiedziałem już czego chce. Logitech był za ciasny, miał małe strzałki, brak podziałów które czasami ułatwiają pisanie.  Padło więc na produkt Microsoft w cenie ~90zł na miejscu :) Musiałem jednak pojechać do innego sklepu bo w pierwszym został tylko zestaw z wystawy, obmacany już i porysowany lekko.

Wypadało by napisać co nieco jak mi się na nim pracuje.

Wady:
-górny rząd klawiszy (esc, f1,f2...) jest malutki, pewnie kwestia przyzwyczajenia
-klawisze te nie są oddzielone,  przyzwyczajony byłem do przerwy pomiędzy F4 a F5 itd.
-obudowa piano black czyli czarna i śliska, po wytarciu błyszczy się ale łapie momentalnie odciski

Czy nie wydaje wam się że to w sumie tylko kosmetyczne wady?

Zalety:

Trudno pisać o zaletach bo w takich produktach (raczej minimalistycznych jeśli chodzi o bajery) człowiek liczy na to że będą niezawodne. Proste ale skuteczne. Jak dla mnie ten zestaw jest pod tym względem strzałem w dziesiątkę. Spełnia w całości moje kryteria. Z tego co udało mi się zauważyć:

-w zestawie baterie Duracell a nie jakieś "no name"
-myszka dobrze reaguje na różne powierzchnie (np. łóżko), nie używam podkładek
-materiał solidny, dopracowany
-odbiornik USB malutki
-myszka posiada schowek na odbiornik, w razie kiedy laptop jedzie w podróż mogę ją zabrać ze sobą wraz ze schowanym odbiornikiem, 
-myszka zasilana 2xAA, może się wydawać trochę ciężka jednak może pracować na 1xAA (tak używam) i jest ok, to raczej zaleta że w razie rozładowania wystarczy jeden "paluszek"

To już wszystko jeśli chodzi o mój zakup. Dzięki za poświęcenie czasu. Jeśli masz jakieś pytania bądź chcesz coś dodać śmiało wpisz w komentarzu. Pozdrawiam! :)


1 komentarz:

  1. Kopiuję tutaj komentarz kolegi Bolo który musiałem usunąć: "Dla bardziej wymagających graczy w stosunku jakość/cena polecam a4tech bloody gamming v7. Mysz nie jest droga, bo kosztuje tylko 60 zł a dodatkowe przyciski sprawiają, że staję się ona funkcjonalna. W odróżnieniu od logitecha g700 jest dużo tańsza a podobnie funkcjonalna"

    Ad. Kolego Bolo, komentarz został usunięty bo zawierał link jak mniemam do Twojego bloga. Jeśli chcesz się wymienić linkami to napisz. Nie zamieszczaj ich w komentarzu bo to niegrzeczne :)

    OdpowiedzUsuń